اینستاگرام مهمترین منبع درآمد کمپانی فیسبوک به شمار نمیرود اما در هر صورت درآمد هنگفتی را برای این شرکت به ارمغان میآورد. طبق گزارش خبرگزاری بلومبرگ، این اپلیکیشن در طول سال ۲۰۱۹ موفق شده از طریق تبلیغات درآمد ۲۰ میلیارد دلاری کسب کند که بیش از یک چهارم کل درآمد فیسبوک در این سال محسوب میشود.
TikTok ، یکی از محبوب ترین سیستم عامل های رسانه های اجتماعی اخیر ، آزمایش یک ویژگی جدید را آغاز کرده است. ویژگی آزمایش شده نسخه دقیقی از صفحه پروفایل اینستاگرام را به TikTok می آورد. در حال حاضر مشخص نیست چه زمانی طراحی صفحه پروفایل جدید TikTok در دسترس خواهد بود.
برند IGTV از سال ۲۰۱۸ به اینستاگرام اضافه شد و فیسبوک قصد داشت با این نام تجاری محتواهای ویدئویی را توسعه دهد؛ اما همهچیز بهدلخواه این شرکت پیش نرفت و استقبال چندانی از IGTV بهصورت مستقل نشد.